Konstig bananledning – Gå "rygg"

This topic contains 3 replies, has 3 voices, and was last updated by  Krambananen 3 months, 3 weeks ago.

• Author

St8MnT
    Participant

Hej!

Jag brukar spela på eran server rätt mycket och har märkt att ni bannar folk (inklusive mig flertalet gånger) av en ganska konstig anledning. Exempelvis kan det vara att man kommer “rygg” och att man därför “inte hjälper bomb”, vilket jag ifrågasätter kraftigt.

Ett exempel:
    Mappen som spelas är Mirage, jag är T och den som har bomben väljer att den ska plantas på bomplats A. Jag med flera går upp connector varpå jag sedan går genom CT-spawn till bombplats A.

Efter detta blir jag bannad 1h för att jag “inte hjälper bomb“. Anledningen tros enligt mig vara för att jag går “rygg“. Det är det här jag tycket är väldigt konstigt! Då ovan beskrivet inte är något annorlunda jämfört med att som T, på inferno när man går B, springa runt sido till bombplatsen. Ändå har jag aldrig sett någon bli bannad för detta.

Upplys mig gärna och berätta hur ni som admins resonerar kring det här.

• This topic was modified 6 months, 2 weeks ago by  St8MnT.

Krambananen
    Keymaster

Man får inte gå via CT-Spawn till A som T på mirage. Man får inte heller gå via CT-spawn till B på inferno, om det uppmärksammas av en admin kommer en varning delas ut.
    Anledningen till varför vi inte tillåter långa omvägar är för att på tiden det tar för spelaren att springa rygg, hinner dess lagkamrater dö i striden på att ta över site. Att offra sina lagkamrater för att komma rygg är ingenting vi tillåter. På vissa banor ligger CT-spawn såpass att det inte blir en omväg att gå via den, t.ex på Dust2. Alla ska hjälpa till att pusha bomb till site, om vi tillåter omvägar och ryggrush kommer ingen vilja hjälpa bomb i närstriden på site.

Hoppas jag har lyckats svara på dina funderingar 🙂

Krambananen

kroon
    Participant

Hej Krambananen.

Jag diskuterade exakt detta case med Xantha igår och hon sa att det var helt okej att gå ct-spawn till A på just Mirage.
    Jag sa att jag har blivit varnad för detta av andra admins men hon stod fast vid att detta är OK.
    Något ni admins eventuellt behöver komma överens om på nästa möte?

Krambananen
    Keymaster

“Man får gå via window och jungle till A men inte via CT-vent ut till CT-spawn” står det i ett protokoll från 20190919. Vi har redan gått igenom detta. Man får INTE gå via ctspawn. Om diskussionen kommer upp igen så hänvisa till mig så kan jag skicka protokollet till den admin det berör.

Krambananen

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

You must be logged in to reply to this topic.